Haarden en kachels: van oudsher een noodzakelijke bron van warmte, tegenwoordig echte sfeermakers. De haard waar je van droomt vind je bij HAVÉ Verwarming. De showroom kan met recht een ‘Experience Center’ worden genoemd doordat op 1.200 m² meer dan 300 soorten kachels, haarden en schouwen staan opgesteld. Een deskundig team van specialisten begeleidt iedere dag consumenten bij het maken van een juiste keuze.

De vraag

Van bewustwording en oriëntatie tot aankoop en ervaring; het internet heeft een belangrijke rol gedurende de gehele customer journey. Om aan te sluiten op de digitale klantreis van de doelgroep heeft eDifference samen met Sparklet de online aanwezigheid van HAVÉ Verwarming geoptimaliseerd.

Uitgangspunt voor realisatie van de nieuwe website was het naadloos op elkaar aan laten sluiten van de online en offline sfeerbeleving en doelen. Daarnaast moest de nieuwe website bijdragen aan het versterken van de positionering van HAVÉ Verwarming binnen het concurrentieveld.

Opgeleverd
High-end Magento 2 website

Activiteiten van eDifference en Sparklet
Strategie & concept ontwikkeling
Videografie
UX webdesign
Development
Contentstrategie- en begeleiding
Online marketing

www.haveverwarming.nl

Krachtig Magento 2 als basis

De nieuwe website is gerealiseerd binnen het innovatieve en nieuwe Magento 2 platform, Open Source editie. Met Magento 2 is HAVÉ Verwarming in staat om, naast een uitgebreide catalogus, ook de content op een kwalitatief hoogwaardige manier te tonen. Een snelle website die goed te doorzoeken is draagt enorm bij aan een prettige gebruikerservaring.

Webdesign

Bij design gaat het er niet alleen om hoe mooi het eruit ziet, maar met name of het goed werkt. Niet voor onszelf, maar voor de eindgebruiker; kan die er goed mee overweg? Daarom brengen we eerst de hoofdlijnen en details samen in wireframes. Dit noemen we het functioneel ontwerp. Op deze manier komen we tot een doordacht ontwerp wat de basis vormt voor de verdere uitwerking. Om tot een zo compleet mogelijke website  komen wordt er in het proces van de functionele en grafische uitwerking nauw samen gewerkt tussen de verschillende disciplines binnen ons team.

In de grafische uitwerking is niet alleen de identiteit van HAVÉ Verwarming tot leven gekomen, maar is ook de identiteit van alle merken waar HAVÉ Verwarming mee samenwerkt doorgevoerd in de website. Hierbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan kleurgebruik, typografie, iconen en het gebruik van beeldmateriaal. Met onder andere deze facetten is het een website geworden vol beleving en informatie die de doelgroep helpt de ideale kachel of haard te vinden.

De website is volledig responsive en werkt daarom ook erg prettig op mobiele telefoons. Het nieuwe platform stelt HAVÉ Verwarming in staat om de komende jaren (online) eenvoudig verder te groeien.

Unieke brandpages

Gezien het grote aanbod aan merken en soorten kachels hebben we elk merk een dedicated pagina gegeven waarop informatie komt te staan over het merk. Denk hierbij aan de missie/visie, wat voor soort kachels zij maken en voor welk doelgroep deze geschikt zijn.

Deze pagina’s bestaan uit grote vlakken. Deze vlakken worden ingevuld met prachtige afbeeldingen van het merk of korte stukken tekst. Op een haast pinterestachtige manier worden de belangrijkste kenmerken van het merk gevisualiseerd en kunnen bezoekers zich hier meer in verdiepen.

Bekijk brandpage

Online video; de sfeermaker

Om bezoekers van de website direct in de gezellige sfeer van open haarden te brengen produceerden we onderstaande video voor de homepage. We hebben beelden geschoten van de brandende kachels die staan opgesteld in de showroom van HAVÉ. Deze beelden zijn voorzien van de Unique Selling Points die sterk benadrukken waarom je bij HAVÉ moet zijn voor open haarden en kachels.

Om consumenten te inspireren hoe zo een kachel in hun woonkamer zou kunnen staan, maakten we ook enkele shots van een sfeervolle woonkamer; een stel met een glas wijn in de hand en kleine kinderen die gezellig spelen voor de open haard.